tjenare blogg boken idag e jag arg

god morgon äntligen har man fått sova ut efter en lång jävla vecka på jobbet, man måste jobba oavsätt hur mycket man vill eller inte(jag vill inte), om man ska över leva i det hära landet, inte direkt så att man skulle få bidrag av socialen om man inte skulle ha råd med hyran å mat, bidragen är ju till för alla som aldrig har arbetat i sverige, så dom kan sitta å softa i rinkeby cemtrum eller vart de nu är och käka nötter hela dagarna å ändå få kanske få ut en sju eller tia i månaden, dom behöver inte äns söka jobb!!! :( själv jobbar man häkkken av sig å plockar ut elva fjorton typ. skulle de vara så att man själv skulle få bidrag så skulle man vara tvungen å söka jobb å ta det första bästa som finns. så man kanske får pengar en månad... varför ska det inte vara lika för alla? konstigt avlångt jävla land vi lever i..

En grej till som gör mig så rasande det är våran ekliga regeringen å våran stadsminister. 
läste i tidningen att gapet mella lågkomstintagare och höginkomst har blivit den största nånsin? ;S
Lågkomstintagarna jobbar å sliter ut sig för att överleva, men dom andra nötterna åker till jobbet sätter sig vid nåt skriv bord läser lite papper skriver på de å de, och så ska dom plocka ut 40000 lax imånaden inte direkt så att man jobbar sig varm på ett kontor.
Varför ska dom som redan har det så jäkla bra ha mera pengar? man behöver ju inte överdriva.
Vi som har det svårt att ens klara av månaden vi ska ha mindre pengar? Jag vet inte vem som är skyldig till detta men det är väl hela regeringen antagligen..
Det behövs bara en person för att skapa riktigt med kaos. min dröm att nån spränger regeringen så att vi får en helt ny regering


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0